PMDD och lite yngelsnack

20081008

Nu börjar man smälta att man börjat jobba. Just lagom tills man ska sluta igen. Har nämligen jobbat dessa två veckorna men nu kommer jag vara mammaledig igen. Har varit helt slut och inte förrän nu har kroppen börjat vänja sig.

Lite har hänt sen sist och jag börjar med dagens händelse. Eddy har nämligen beställt PMDD (gödning till växterna) och blandade ihop grejerna idag. På fredag sätter vi igång med första dosen. Sen kommer det doseras var vecka i samband med vattenbyte. Får väl se om det händer nåt med våra växter. Tänkte fotta lite före och efter-foton för att verkligen kunna se vad som händer.


Alla yngel i 54L är borta nu. Lyckades hålla en vid liv ganska länge, men en dag hittade jag den död bakom pumpen. Den hade gömt sig och klämts fast på något vis. Riktigt tråkigt... Ville verkligen att den skulle överleva ju. Det var mest troligt en hona eftersom den hade börjat få sin mors teckning (svart/vit).
Får hoppas att det går bättre nästa gång.

Svärdbärarynglen växer så det knakar och de minsta är uppe i ca. 25st i antal. Har alltså över 30 yngel där.

Mina Guppymixyngel växer oxå i rekordfart. Verkar vara 3 honor och en hane. De har börjat färga ut oxå nu så det är kanonkul. Riktigt kul oxå att det mest troligt är en hane med i skaran eftersom pappan dog så tragiskt.

Två stycken till som verkligen växer på är mina Guldancistrusar. De börjar närma sig könsmognad nu och än så länge ser det ut att vara en hona och hane. Tyvärr kommer man förmodligen inte veta säkert förrän det börjar komma små pyttemalar ut ur grottorna. Ja, man kan ju hoppas på små pyttemalar iaf.

Mvh: Nina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0