Nya Guppyyngel

20081019

Idag kom andra kullen Guppyyngel i 54L. Det var den svarta honan som ynglade igen. Hoppas verkligen att någon lyckas överleva denna gången. Dessa var något större än förra kullen så jag håller tummarna.
Blir väl fler yngel så småningom eftersom den gula honan oxå är smällfet.

Sen har jag min lilla minihona i 45L som jag inte vet om hon kommer yngla igen. Hanen dog ju dagen innan hon fick yngel sist men eftersom Guppy har förrådbefruktning finns det stora chanser. Hon är ju så liten bara : Oo

Fottar akvarierna var vecka nu så man kan se om det händer något. Tycker dock inte det hänt speciellt mycket än. Väntar på att Eddy ska lägga över bilderna så man kan jämföra på riktigt.

Imorgon ska vi hämta lite nya växter hos en som oxå är medlem i NVSA. Spännande å se vad det är för smått och gott.

Mvh: Nina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0