Räkor på torsdag

20081104

På torsdag blir jag räkmamma =)
Har beställt 10 Crystal Red -B av en snubbe i Malmö och på torsdag tar han med dem när han har vägarna förbi. Vi ska träffas utanför McDonalds Väla och jag får med 2st av finare kvalité på köpet. Trevligt :D

Nu så håller vi för fullt på att driva ut PMDD:n ur 45L eftersom det är väldigt känsliga dessa små liv. Speciellt mot kemikalier.
Ska göra ett par små vattenbyten till innan torsdag för att vara säkra på att det är så utspätt som möjligt.

Önska mig lycka till med dessa krabater =)

Mvh: Nina.

Kommentarer
Postat av: Smowkie

Lycka till med räkorna! =D

2008-11-04 @ 14:01:07
URL: http://smowkie.blogspot.com
Postat av: Nina

Tack =)



Och lycka till med lägenhetssökandet ;)

Hoppas ni oxå får här =)

2008-11-04 @ 16:26:35
Postat av: Wonky

whhoho! spännande spännande! hoppas dom kommer trivas i sitt kar! du får kasta up bilder på dom små liven sen:)

2008-11-04 @ 18:32:17
Postat av: Nina

Har pluggat räkor mycket nu så jag hoppas verkligen de kommer trivas =)

Det enda jag inte riktigt kan ändra på är Ph-värdet men jag tror nog inte det blir några problem. Han jag köper av har oxå ganska högt Ph.

Imorgon blir det till att ta med barnen ut och plocka eklöv, ska bara kolla upp på nätet hur eklöv ser ut först ;P Har noll koll på sådant :O

2008-11-04 @ 20:35:01
Postat av: Smowkie

Tackar. =)

Vad ska ni med eklöv till? Sätta på papper och göra fina hösttavlor? =)

2008-11-05 @ 12:44:40
URL: http://smowkie.blogspot.com
Postat av: Nina

Kan man oxå göra :D



Men jag har långt större planer ;)

Ska plocka eklöv så det räcker hela året :O

Har nämligen tänkt ha det i två av akvariena. Dels för de nya räkorna men oxå för våra små Otocinclusmalar som är svåra att få att äta. Har fått nys om att de gillar eklöv bla. Just eklöv för att de håller hyffsat länge i akvarium utan att ruttna ;)

Håller just nu i denna stund på att koka löv så det luktar mycket skumt här inne. Lite söt haschdoft typ ;P

2008-11-05 @ 14:11:37
Postat av: Smowkie

Oh, mys! ;)

Kan tänka mig att det kan vara rätt fint med höstlöv i akvariet också.. Jag vet inte om Stefan har några ekar på sitt område i La, men han har höststädat endel nu, så du kanske kan få ett helt lass med löv av honom om du vill. ;D



Vi ska titta på lägenheten på måndag!!! =D =D =D

2008-11-06 @ 12:55:22
URL: http://smowkie.blogspot.com
Postat av: G

Hejsan! Intresserade av ny design till din blogg? Nu finns en fräsch bloggdesign på http://babbidesign.blogg.se Kika in, välkommen!

2008-11-06 @ 12:58:45
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: Wonky

Eklöv...i akvarie...O.o aja alla sätt är bra utom dom dåliga. jag tror vi har en ek i trädgården. Undra om jag kan övertala min katt att börja med den dieten osså. verkar ju shysst billig o allt:P

2008-11-06 @ 18:01:30
Postat av: Mats

Ååååh! Levandefoder eller? ;) Har inte hjärta att skaffa rovfisk för att decimera mitt yngelbestånd.. börjar bli rätt fäst vid dom. :D

2008-11-07 @ 15:47:59
URL: http://www.tcpip.eu/mats
Postat av: Nina

Då är det tur att du har ett stort kar då så du får plats med dina yngel :D

Du behöver inte skaffa mer fisk nu då ;) De kommer sköta förökningen själv :P



2008-11-07 @ 17:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0