2008-05-09: Guppy dyker upp från ingenstans.

Som jag skrev i förra inlägget gav vi bort alla Endlers Guppy i söndags... Trodde vi =-D   Två dagar senare dyker ett yngel upp från ingenstans. Både jag och Eddy hade ändå suttit och tittat längre stunder utan att se ett enda yngel. Ja, ja tänkte vi. Vi behåller väl ynglet, så det fick gå där ihop med städarna i 84L.
Idag när vi gjorde vattenbyte flyttade jag över ynglet till Guppyhanarna i 54L så den skulle slippa gå själv.
När jag sen sätter mig för att titta på städarna i 84L håller jag nästan på att trilla av stolen. Tror inte mina ögon, men där simmar minsann ett till yngel. Nästan en vecka har gått sen vi lämnade honorna men yngel dyker fortfarande upp. Snacka om produktivt akvarium där fiskar dyker upp ur tomma intet.
Får se om det dyker upp fler framöver =-P

Mvh: Nina.

Kommentarer
Postat av: Eddy

Mmm, fast idag blev ynglet siamesisk algätarmat! Stackars liten :S

2008-05-10 @ 23:30:04
Postat av: Nina

Tycker vi kallar den allätare istället för algätare. Dumma fisk :(

2008-05-11 @ 12:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0