2008-07-23: Fler akvarier igång

Nu har Ninas två guppies flyttat in i det "nya" fräscha guppyhotellet igen och de verkar gilla läget (dohp, guppies gillar allt =P ) Jag passade på att plocka av plastkåpan som skiljer lampan från vattnet där och rengjorde... vilken skillnad! Där fanns både damm och kalkavlagringar och detta är på ett halvår ungefär. Får nog göra det fyra gånger om året i fortsättningen.

450l akvariet är nu också uppe och igång. Hade ett helvetiskt klabb med att få ytterpumpen att suga vatten! Men efter en timme eller så var den igång. Jag har för övrigt fimpat mina idéer på att ha bottengödning i detta kar då jag insåg att våra kuhlis och andra bottenbökare kommer göra karet väldigt disigt och skräpigt då de virvlar upp jord hela tiden. Får väl bli någon high-tec variant senare ist... men det har väl igentligen varit planen från början :)  Men jag fick tvättat 50kg rådasand 0.8-1.2mm så det blir nog fasen bra!

Nej, bottengödningen spar jag tills jag drar igång mitt 84l. Där ska det experimenteras! Med både en massa ljus, mäsk och sånt skoj. Man måste ju lära sig, och det känns bättre att börja i ett mindre kar för min del.

Vi ska snart tömma kameran på bilder så vi kan dela med oss av vårt kaos här i lägenheten =P Vi ska bara hitta kablarna först ^^

Mvh: Eddy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0