2008-07-21: Ett akvarium på plats och inrett.

Guppyhotellet är nu på plats och inrett. Det blev som jag planerat med svart sten i botten och glasblock som dekoration. Sen strödde jag lite dekorationsstenar uppepå. Det blev gul eftersom de inte hade röd, men det blev bra det oxå. Behöll de växter som jag redan hade och fiskar ska släppas i imorgon. 

Blir en Endlers Guppyhona och en Guppyhane som gick där innan oxå. Sen så småningom får de tre Otocinclusmalarna som bodde där för några månader sen oxå flytta dit igen.

 

Körde som jag nämnde igår en liten handeltripp idag. Köpte Rådasand i Ängelholm och all inredning till Guppyhotellet i Helsingborg. Även en del annat handlades i Helsingborg, bla Nitrivec och artemia.

På vägen hem svängde vi inom Biltema och köpte en säck Blästersand oxå. Blev lite annat smått och gott oxå såklart som hävertar och lite sånt.

Eddy hade varit i den lokala Lantmännens tidigare på dagen och handlat slang mm, så fylla och tömma akvarier på vatten går nu lätt som en plätt =)

 

Det enda som vi inte fick tag på idag var bottenjord till 450L som ska fungera som gödning för växterna. Planen är att hitta typ ogödslad kaktusjord eller liknande. Får se om Eddy hittar nåt imorgon så vi får upp 450L oxå.

 

God natt!

Mvh: Nina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0