Ännu ett dödsfall

Jahapp... nu har ännu en Riotetra vandrat genom tunneln :( Hoppas det inte är något som håller i sig. Är ju lite osäker på vad det kan vara som orsakar det. De är ju tåliga fiskar gämfört med fjärilcikliderna som går i samma kar så det borde inte vara pga vattenkvalitén. Måste iaf skaffa mig prylar så jag kan mäta hur vattnen mår med nitrit och allt vad det handlar om. Gjorde ett litet vattenbyte igår, på max 5% och jag hade i vattenberedningsmedel så det borde itne vara något problem där heller.

Hoppas bar att fjärilarna håller sig! Vore tragedi om de gick hädan... tycker det är trist bara att förlora mina små tetror :/

I övrigt håller jag 28*C i lilla akvariet med fjärilarna och jag ska hålla ett par grader lägre i det stora hade jag tänkt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0