Akvarist Javisst!

Här kommer en liten sammanfattning av vad som har hänt på akvariefronten på sistone:
2008-01-02: Köpte mig ett 54l akvarium på Väla. Pump, doppvärmare och ljusramp medföljde. Investerade samtidigt i en bakgrund, en håv och en liten burk fiskmat samt en termometer. Bottenmaterial sponsrade Pjodden med!
2008-01-03: Pjodden bjussade på sex Riotetror som fick agera försökskaniner (försöksfiskar kanske det borde va) från Lantz i Klippan. De anpassade sig snabbt. Fick även planterat in några växter som inhandlades på Familia.
2008-01-03 till 2008-01-08: Köpt fler Riotetror... fem stycken (de sista Lantz hade) Blev mer livat i akvariet får man säga... de stimmar väldigt dåligt, men de är rätt så alerta ändå. Två fick namn: Charlie, som har ett konstigt öga... stort och typ överväxt... sen har vi 'Räkan' som har något problem med simblåsan eller dylikt.. hoppar runder på knasigt vis och måste hålla sig i rörelse hela tiden. Har även införskaffat två Blå Fjärilciklider.. en Hona och en Hane. De är skitsnygga!! Och akvariet är nu inrett för att de ska ha det så bra som möjligt för att de förhoppningsvis ska kunna få yngel därinne! De är köpta på familia för 120 kr stycket. Riotetrorna gick på 8kr fisken.
2008-01-09 till idag: Köpt ett till akvarium... ett 84 liters inhandlat på Lidl i Åstorp. Allt utom bottenmaterial ingick i priset så det var till att inhandla en påse och sen dra igång! Har nu flyttat över 5 Riotetror till stora akvariet så att det ska bli lite lugnare i det lilla. En kampfisk, en eldstjärt och en mal bor nu också i det stora.. de är inhandlade hos Lantz. Har glömt skriva att jag har även två mindre malar i det lilla akvariet.. dock ska jag flytta över den ena av dem till det stora när jag väl lyckas fånga fanskapet =P

Har nog glömt en hel del och datumen stämmer väl sådär... men det fick bli en liten sammanfattning och jag ska försöka hålla bättre uppdaterat på vad som händer i mina kar framöver!

Här är en bild på Donna som utforskar det lilla karet:

Kommentarer
Postat av: Rocken

finafisken

2008-01-21 @ 17:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0