2008-01-24: 19.16

Idag har inget större inträffat... ett dödsfall i 84l karet... kom på min kampfiskhane med en kardinaltetra i munnen! Han ruskade om den duktigt och när jag väl kom till undsättning fattades några vitala delar som tex magen. 14 kardinaler kvar!
I övrigt verkar det gå bra med vitaprickmedicinen i det karet... änsålänge är det bara tetrorna som visar tecken på prick... och det har inte eskalerat! (håller tummarna som faaaaan för att det går vägen)

I mitt 54l kar finns bara alger och snäckor... och minnena av de underbara fjärilarna och riosarna :( Bleh vad deprimerande det är!

I övrigt... Guppiesarna verkar trivas bra i det nya karet... antagligen är 3 av 4 honor dräktiga dock! *gulp* Vilka jefla kaniner!

Har även sökt som gold member på www.zoopet.se =P

Vi hörs! Och håll nu för fan tummarna på att det går bra i stora baljan!

Ps: Kampfiskhanen ser risig ut... funderar på att ta bort honom.. eventuellt ställa honom för sig själv i ett litet plastakvarium jag köpt eller likvidera stackarn... Fenorna börjar försvinna.. kanske kan medicinera honom för sig själv, men det ser inte så bra ut för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0