2008-01-18: 21.00 Pricksjuka!!!

Argh!
Har fått vita pricksjukan i mitt lilla kar :( Det bröt tydligen ut under dagen när jag var på jobb så direkt efter jag slutat fick vi ta en familjeutflykt (i nya bilen såklart^^) till familia i Hyllinge och köpa medicin åt de drabbade! Passade även på att inhandla ett nitrit-test och en ny grotta som jag nu placerat i det större karet.

Skickade i den första kuren mot sjukan så fort vi kom hem så nu hoppas jag på att det ska ordna upp sig... är ju speciellt orolig för mina fjärilciklider.

Just det! Köpte ju även nån typ av salt som jag tillsatte i det stora karet för det blev jag rekommenderad att göra! Men innan jag öste i saltet kollade jag nitritvärdet och det var faktiskt bra! 0,3 mg/liter var det så det var helt klart godkänt! Har inte testat i det lilla karet för jag vill inte hålla på och härja där nu när det finns parasiter i vattnet.

Hmm... ökade även temperaturen ytterligare i lilla karet så nu ligger det på strax över 29*. Ganska varmt men det är ingen fara för befolkningen däri... däremot är det bra mot pricksjukan av vad jag kunde förstå!

Så, håll tummarna gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0