2008-01-13: 20.03

Hmm, vart ska jag börja idag då... Jo! Har testat ge mina fiskar ärtor! Skalade och delade dem lite och slängde ner grönfodret i karen (främst i åtanke på mina algätande ancistrusmalar då) och det blev en matfest utan dess like =P Mycket uppskattat bland samtliga fiskar även om min eldstjärt (Torgny) var lite skeptiskt i början =) Framförallt kampfiskarna roffade åt sig allt vad de kunde.

Sen har Pjodden varit här och mätt min PH-halt i akvariet och det var lite mer åt det basiska hållet... 7.2-7.4 nånstans... Får försöka hålla lite koll på det då det är lite högt i mina fiskars smak.. Får eventuellt göra något åt det också om det blir problem i framtiden!

Har även byggt en liten grotta av diverse stenar i det stora karet och det blev faktiskt uppskattat av kampfiskhonorna som turas om att sitta där och häcka. Även malarna gillade att undersöka de nya objekten i karet :)

Vi seeeeeeeeeeeeeeeeees!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0