2008-02-08: Första fiskarna

Då har jag varit och handlat mina inkörselfiskar! De köptes på Djurriket i Helsingborg. Som sagt tidigare är det en mycket trevlig butik som jag kan rekommendera! Verkar sköta om sina fiskar på ett mycket bra sätt :)

Har fotat dem... men faen vad det är svårt att få till någon bild som blir bra! Så ni får hålla till godo med de kassa bilder jag lyckats ta... får ta och lära mig min kamera nån dag.

 84l akvariet.
 Endlers
 Endlers igen
 Panda

Köpte två stycken Panda-pansarmalar (Corydoras panda) och tre stycken Endlers Guppy (Poecilia reticulata). En hane och två honor (båda honorna väntar yngel dessutom).

Sen har jag inte gjort mer i karet.. förutom att tillsätta Nitrivec såklart... eftersom jag ska hålla på med den nu i tio dagar. Ska rota så lite som möjligt i karet den här gången för att undvika stress och så vidare.

Tillsätter heller inte salt... även om det inte är fel med tanke på guppies. Men det kommer inte på tal när det kommer till Corydoras! Så det får gå bra utan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0