2008-08-21: Allt är stabilt för tillfället.

Det börjar se bra ut igen. Dvärgguramihonan börjar se bättre ut och såret under hakan läker fint. Fattas bara att gälen ska börja läka oxå. Riotetrorna har inga konstiga grejer som sticker ut längre men behöver läka en stund till tror jag. Inga fler döda pansarmalar och inga fler plötsliga dödsfall i 450L. Låter skitbra detta och hoppas det håller i sig.

Tänkte faktiskt bjuda på lite bilder....... Om jag lyckas få in fanskapet..  Så...

      Tims 54L                      63L Svärdbärarodling                       450L                                      
  Just nu går här en Guppyhane, två Guppyhonor, tre pyttesmå Palettciklidyngel och tre Albino pansarmalar.             

                450L                          Pangio Kuhlii                       Ancistrus sp.
            

       Guppyhane nr.1                    Guppyhane nr.2                Guppyhane nr.2                   
                  

      



Guppyhane nr1. är hemmaodlad och min första hane. Snakeskin med en gigantisk stjärtfena men tyvärr något ojämn i färgningen. Har stora förhoppningar på yngel. Går ihop med två honor, en Black and White och en ljus med snyggt mönstrat gul stjärtfena. Vill gärna få fina avkommor med den ljusa honan den andra är bara en rolig grej. Får väl se vad det blir. Första kullen är dock bara skräp eftersom det är från akvariebutiken. Behåller förstås de som överlever för att se vad det blir. Man är ju ändå nyfiken.

Guppyhane nr2. är hemmaodlad och min andra hane. Möjligtvis bror till ovanstående men inte alls säkert. Har förmodligen inte samma pappa iaf. Tror dock de har samma mamma. Han har otroliga färgskiftningar som jag aldrig sett hos en "vanlig" Guppy. Nästan lite Endlerslik. Går därför ihop med en Endlershona mest för skoj. Kul att se vad det kan bli.

Planerna längre fram för dessa hanar är att de ska få byta fruar. Blir dock inte förrän jag vet att de lyckats föröka sig. Guppy har ju som många vet förådsbefruktning så har de väl blivit befruktade i affären är det inte säkert att det är rätt hane som är pappan förrän det gått ca. 4 månader.

Mvh: Nina.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0