2008-08-19: Åtgärder!

Har nu startat upp ett karantänskar på ca. 10L med luftpump till alla 12 Riotetror och Dvärguramihonan. Blir en behandling med Ektozonsalt och eSHa 2000 för att bli av med eventuella parasiter eller bakterier. Där får de gå tills de blir friska helt enkelt.
Hittade Dvärgguramihanen död imorse så nu mer är sjuklinghonan änka. Fattar ingenting om vad som händer i våra akvarier just nu. Dvärgguramihanen har inte visat något symptom på sjukdom utan dog bara knall fall. Måste vara nåt med vattnet som är väldigt annorlunda här jämfört med i LillaForsby. I 450L trivs inte växterna heller längre medan i de andra akvarierna trivs de ganska bra för att inte få någon som helst växtnäring.
Nej, blir nog till att gå en testrunda och se vad alla karen har för värden igen. Är ju en månad nu sen vi startade upp här i Ljungbyhed.

I Tims 54L inbillar jag mig att pansarmalarna har blivit lite, lite bättre men det är verkligen marginellt. Tror en har dött och en till är på G men de andra verkar hyffsat pigga. Får se imorgon hur det ser ut.

Svärdbärarynglen växer synligt för var dag och börjar nog få lite färg nu tycker jag mig ana. Än gömmer de sig för föräldrarna men det kommer de förmodligen göra nån vecka till än.

Mvh: Nina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0