2008-04-07: Sålt av lite fiskar idag.

Idag har varit en händelserik dag för våra fiskar.

Satte ut annons på Blocket i morse för att få sålt Palettcikliderna eftersom sotarna i Klippan inte kunde ta emot dem som planerat. Tog inte lång tid innan de var sålda. Vid middagstid kom ett par från Perstorp och köpte 28st Palettciklider för 250kr och min ögonsten Regnbåshajen för 70kr. Blev en rejäl grupprabatt eftersom jag egentligen hade satt 25kr/st eller 6st för 100kr. Nåja, blev i alla fall av med alla. Trodde verkligen inte det skulle gå så fort. Och Regnbågshajen skulle vi egentligen behålla, men jag tror det blir bättre så här. Den var ganska bitsk mot de andra fiskarna ibland och jag tror de lite mer långsamtsimmande fiskarna skulle tycka han var väldigt jobbig.

Så när alla Paletter var väck (utom ett lekpar som vi behöll) åkte fiskarna som gått i 54L i stora karet oxå. Har inte velat släppa i dem förrän Paletterna var väck.
Alltså Apistogramma Agassiziiparet, Dvärguramiparet och Rubinguramin har flyttats till 450L. Kvar i 54L blev två Guppy (varav en Endlers) och tre Otocinclus.

Mvh: Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0