2008-04-04: Uppdatering.... Igen.

Nu har jag (Nina) oxå lagt mig i denna blogg. Hoppas jag kommer vara bättre på att uppdatera : )

Idag, fredag..... Vattenbyten i samtliga kar som vanligt. Har även kört lite test i alla karen. För er som är intresserade kommer resultaten här (ni andra kan ju hoppa över att läsa denna biten helt enkelt)

Guppyhotell:
kH: 3
pH: 7-7,5
NO²: <0,2mg/L
gH: 6

54L:
kH: 3
pH: 7-7,5
NO²: <0,2mg/L
gH: 6

84L:
kH: 3
pH: 7-7,5
NO²: 0mg/L
gH: 5

450L:
kH: 3-
pH: 7-7,5
NO²: 0mg/L
gH: 5

Puhh.... Annars har det inte hänt så mycket på akvariefronten idag. Har flyttat hannarna i båda guppykaren till 54L så vi får ett stopp på ynglandet nån gång. Räknar med att det börjar avta fram mot sommaren nån gång. Eddy har i skrivande stund närmare 80 yngel om inte mer medan jag har ca 8 yngel. Lite mer lagom...

Kommer komma med lite mer info hur det ser ut på fiskfronten i alla karen, men detta får duga så länge.

Mvh: Nina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0